К основному контенту

Рухливі ігри для літнього табору


Конкурс акторської майстерності

Правила: від кожного загону вибираються по два (мінімум) представники – хлопчик і дівчинка. Вони продумують за допомогою вихователів собі імідж і презентують його. Це й буде І конкурсом.
Далі – різноманітні конкурси, в яких учасники демонструють свої акторські здібності. Конкурси оцінює журі. Після кожного конкурсу один чи кілька учасників, які набрали найменшу кількість балів, вибувають (отримуючи при цьому заохочувальні призи – все-таки грають діти), поки не залишиться 1 переможець. Кількість конкурсів визначається Вашою фантазією і можливостями, кількістю учасників (загону) і відведеним на гру часом.
Нижче наводяться завдання, з яких можна скласти цікаву конкурсну програму.

І.Ведучий: Уявіть та інсценізуйте нам ситуації:
 1. Вокзал. Потяги прибувають і відправляються. Зараз вам за моїм сигналом треба показати дії людини, яка, запізнюючись, застрибнула у потяг, що вже рушив, і через деякий час дізнається, що потяг іде в протилежний потрібному бік.
2. Ви поспішаєте до вагону. У руках – сумка з речами, пакет із яблуками, за спиною – рюкзак. Раптом пакет рветься, яблука розкочуються. Ваші дії.
3. Ви прибули додому і раптом виявили, що сумка не ваша.
4. Ви вийшли з вагону, потяг пішов. Раптом з’ясовується, що це не ваша станція, а потяга не буде цілий тиждень.

ІІ. Кожному учаснику потрібно показати звуками, мімікою, жестами:
- скрип дверей
- чайник, що кипить
- транспорт, що заводять
- вентилятор
- як смажиться котлета
- як лижник іде по снігу
- як б’ється скло.

ІІІ. Потрібно сісти так, як сідає:
- мавпа
- бджола на квітку
- квочка на яйце
- один із трьох товстунів
- дуже втомлена людина.

ІV. Продемонструвати, як іде людина:
- яка добре пообідала
- у якої тисне взуття
- яка невдало підфутболила цеглину
- з гострим приступом радикуліту
- артист балету
- канатоходець.

V. Мімікою і звуками зобразити:
- як вас облили супом у їдальні
- як на вас у лісі напала зграя комарів
- як ви входите удвох у вузькі двері.

VІ. Мімікою і звуками зобразити:
- занепокоєння кота
- сумного пінгвіна
- захопленого і радісного кролика
- розгніване порося.

VІІ. Мелодію пісні „Солнечный круг”:
- прогавкати
- пронявкати
- промукати
- проквоктати.

VІІІ. Виконати 1-2 куплети „В лесу родилась ёлочка” так, як би її заспівали б: 
- африканські людожери
- індійські йоги
- кавказькі горці
- оленеводи Чукотки
- воїни-індіанці
- англійські джентльмени.

ІХ. Покажіть танець:
- зі шваброю 
- зі стільцем
- з чемоданом
- з чайником
- з подушкою

Х. Покажіть танець маленьких:
- кошенят
- щенят
- мавпенят
- поросят
- лошат.

ХІ. Зобразити скульптури – „жертви спорту”
- штангіста, який не встиг вчасно відстрибнути від штанги,
- воротаря, який піймав шайбу зубами,
- парашутиста, який забув, за що смикати,
- горнолижника, який не встиг утекти від лавини.

ХІІ. Прочитати вірш „Наша Таня” виразно:
- як на мітингу
- як диктор телебачення
- з дефектом мови
- як будь-хто із знаменитостей (Путін, Єльцин, Кучма...)

Наша Таня громко плачет:
Уронила в речку м’ячик.
Тише, Танечка, не плач!
Не утонет в речке м’яч!

Підведення підсумків. Нагородження.

Солодке дерево

За обраним маршрутом під різними деревами розкладають записки із завданнями й запитаннями, на які діти мають відповісти, щоб досягти кінцевої мети маршруту — цукеркового дерева, заздалегідь підготовленого вожатими і вихователями. Якщо виникають труднощі, діти можуть отримати потрібну інформацію від дорослих.
ЗАПИСКА 1
Щоб знайти «солодке дерево», потрібно бути уважним і любити природу, знати цікаву інформацію про дерева.
Хто впорається з цим завданням, той отримає смачне частування.
А перша підказка — у відгадці до загадки.
— Яке це дерево?
Зелена, та не луг, біла, та не сніг, кучерява, та не голова. (Береза.)
Знайдіть у парку чотири берізки, а під одною з них — другу підказку.

ЗАПИСКА 2
Березу любили не тільки за її красу. У давній російській пісні йдеться про «справи» цього дерева.
Перша справа — світ освітлювати.
Друга справа — скрипіння стишувати.
Третя справа — хворих зцілювати.
Четверта справа — чистоти дотримувати.
На Трійцю пастухи на пасовищі плели з берези вінки, один із яких надягали корові на роги. У ньому вона ходила цілий день. А другий вінок пастух віддавав господині ввечері.
Перший вінок господиня згодовувала корові, щоб більше молока давала, а другий берегла на випадок хвороби корови — тоді гілки з нього теж додавали потроху в їжу.
А чому в народі кажуть так: «Береза розуму додає»? (Ідеться про різки.) Як людина використовує березу? (Сік, берест, для лікування, віник у лазні.)
Березі присвячена незліченна кількість віршів, пісень, музичних творів. Які з них вам відомі? (Діти співають пісні, читають вірші про березу.)
Підказка.
Наступну підказку ви знайдете під деревом, яке називають «плакучим». Що це за дерево?

ЗАПИСКА З
Після прийняття християнства на Русі виникла легенда: коли Христос в'їздив до Єрусалиму, йому під ноги кидали вербові віти.
Так виникло одне з християнських свят — Вербна неділя. Його святкують за тиждень до Великодня, вносячи в хати та храми гілки верби, вкриті котиками — ошатними пухнатими сережками.
Верба — вологолюбива рослина, росте по берегах річок та ставків.
Деревина дуже гнучка, тому використовується для плетіння різних виробів, навіть меблів. У давнину з верби плели кафедри для виступу ораторів, короби для зберігання продуктів, красиві сандалі.
Підказка-загадка.
Відгадайте загадку й дізнаєтеся ще одну підказку.
Літом і зимою одне вбрання у нас.
А можна нас побачить, як рік почавсь у вас.
(Ялина.) 
Знайдіть у парку невелику ялинку і там — наступну підказку.

ЗАПИСКА 4
З яким святом пов'язане це дерево? (З Новим роком.) Папір, на якому записана ця підказка, швидше за все, отриманий з ялинової деревини — головної сировини паперового виробництва. З ялини робили свої чудові скрипки знамениті майстри — Страдіварі й Аматі.
Висота ялини може досягати 5 м, тривалість життя — 600 років. Росте ялина протягом усього життя. Використовують це дерево і в медицині. Багатьом ялина врятувала життя під час війни.
У яких віршах згадується це дерево?
Раз я взувся в чобітки, 
Одягнувся в кожушинку, 
Сам запрягся в саночки 
Та й поїхав по ялинку... 
Підказка.
Знайдіть алею з найвищими деревами в парку, а там — наступну підказку (пірамідальні тополі).

ЗАПИСКА 5
Тополі чудово очищають міське повітря, хоча, щоб звільнитися від шкідливих речовин, їм доводиться часто обновляти листя. Це красиве й корисне дерево. Якби не докучливий пух...
Утім, чоловічі дерева насіння з пухом не дають. Треба тільки навчитися розрізняти «стать» тополі під час посадки.
Підказка-казка.
Жили собі чоловік та жінка, і було в них двоє дітей. Старша, нелюбима донька, та ім'я мала нелагідне. Звали її Восьмухою. Була вона злою, заздрісною.
Зате молодшого сина батьки звали ласкаво Горобчиком. Був він добрий і привітний.
Не злюбила Восьмуха Горобчика й задумала згубити його. Завела якось брата в гниле болото і втопила.
Але не вдалося їй згубити Горобчика зовсім. Виросло там привітне й кучеряве деревце. Росте воно з тих пір, і називають його люди ласкаво — горобинкою.
Радує воно своєю красою цілий рік.
Хто пригощався плодами горобини?
Які вони на смак?
Плодоносить горобина починаючи з 8—10 років щорічно. Врожай з однієї великої горобини може досягти 500 кг плодів.
Хто знайде горобинову алею, того вона почастує не гіркими, а солодкими ягодами.
Діти шукають горобинову алею. Одне дерево прикрашене цукерками. Це і є «солодке дерево».
Подорож закінчується частуваннями.

Острів скарбів

За обраним маршрутом під різними деревами розкладають записки із завданнями й запитаннями, на які діти мають відповісти, щоб досягти кінцевої мети маршруту — цукеркового дерева, заздалегідь підготовленого вожатими і вихователями. Якщо виникають труднощі, діти можуть отримати потрібну інформацію від дорослих.
ЗАПИСКА 1
Щоб знайти «солодке дерево», потрібно бути уважним і любити природу, знати цікаву інформацію про дерева.
Хто впорається з цим завданням, той отримає смачне частування.
А перша підказка — у відгадці до загадки.
— Яке це дерево?
Зелена, та не луг, біла, та не сніг, кучерява, та не голова. (Береза.)
Знайдіть у парку чотири берізки, а під одною з них — другу підказку.

ЗАПИСКА 2
Березу любили не тільки за її красу. У давній російській пісні йдеться про «справи» цього дерева.
Перша справа — світ освітлювати.
Друга справа — скрипіння стишувати.
Третя справа — хворих зцілювати.
Четверта справа — чистоти дотримувати.
На Трійцю пастухи на пасовищі плели з берези вінки, один із яких надягали корові на роги. У ньому вона ходила цілий день. А другий вінок пастух віддавав господині ввечері.
Перший вінок господиня згодовувала корові, щоб більше молока давала, а другий берегла на випадок хвороби корови — тоді гілки з нього теж додавали потроху в їжу.
А чому в народі кажуть так: «Береза розуму додає»? (Ідеться про різки.) Як людина використовує березу? (Сік, берест, для лікування, віник у лазні.)
Березі присвячена незліченна кількість віршів, пісень, музичних творів. Які з них вам відомі? (Діти співають пісні, читають вірші про березу.)
Підказка.
Наступну підказку ви знайдете під деревом, яке називають «плакучим». Що це за дерево?

ЗАПИСКА З
Після прийняття християнства на Русі виникла легенда: коли Христос в'їздив до Єрусалиму, йому під ноги кидали вербові віти.
Так виникло одне з християнських свят — Вербна неділя. Його святкують за тиждень до Великодня, вносячи в хати та храми гілки верби, вкриті котиками — ошатними пухнатими сережками.
Верба — вологолюбива рослина, росте по берегах річок та ставків.
Деревина дуже гнучка, тому використовується для плетіння різних виробів, навіть меблів. У давнину з верби плели кафедри для виступу ораторів, короби для зберігання продуктів, красиві сандалі.
Підказка-загадка.
Відгадайте загадку й дізнаєтеся ще одну підказку.
Літом і зимою одне вбрання у нас.
А можна нас побачить, як рік почавсь у вас.
(Ялина.) 
Знайдіть у парку невелику ялинку і там — наступну підказку.

ЗАПИСКА 4
З яким святом пов'язане це дерево? (З Новим роком.) Папір, на якому записана ця підказка, швидше за все, отриманий з ялинової деревини — головної сировини паперового виробництва. З ялини робили свої чудові скрипки знамениті майстри — Страдіварі й Аматі.
Висота ялини може досягати 5 м, тривалість життя — 600 років. Росте ялина протягом усього життя. Використовують це дерево і в медицині. Багатьом ялина врятувала життя під час війни.
У яких віршах згадується це дерево?
Раз я взувся в чобітки, 
Одягнувся в кожушинку, 
Сам запрягся в саночки 
Та й поїхав по ялинку... 
Підказка.
Знайдіть алею з найвищими деревами в парку, а там — наступну підказку (пірамідальні тополі).

ЗАПИСКА 5
Тополі чудово очищають міське повітря, хоча, щоб звільнитися від шкідливих речовин, їм доводиться часто обновляти листя. Це красиве й корисне дерево. Якби не докучливий пух...
Утім, чоловічі дерева насіння з пухом не дають. Треба тільки навчитися розрізняти «стать» тополі під час посадки.
Підказка-казка.
Жили собі чоловік та жінка, і було в них двоє дітей. Старша, нелюбима донька, та ім'я мала нелагідне. Звали її Восьмухою. Була вона злою, заздрісною.
Зате молодшого сина батьки звали ласкаво Горобчиком. Був він добрий і привітний.
Не злюбила Восьмуха Горобчика й задумала згубити його. Завела якось брата в гниле болото і втопила.
Але не вдалося їй згубити Горобчика зовсім. Виросло там привітне й кучеряве деревце. Росте воно з тих пір, і називають його люди ласкаво — горобинкою.
Радує воно своєю красою цілий рік.
Хто пригощався плодами горобини?
Які вони на смак?
Плодоносить горобина починаючи з 8—10 років щорічно. Врожай з однієї великої горобини може досягти 500 кг плодів.
Хто знайде горобинову алею, того вона почастує не гіркими, а солодкими ягодами.
Діти шукають горобинову алею. Одне дерево прикрашене цукерками. Це і є «солодке дерево».
Подорож закінчується частуваннями.

Спортивні конкурси

І. Конкурс капітанів. Садовлять двох капітанів на стільці один навпроти одного. Простирадлами з поліетиленової плівки накривають їх, залишивши відкритими обличчя і руки. В руках у кожного склянка сметани з ложкою. Очі зав’язують хустиною. За сигналом гравці розпочинають годувати один одного сметаною з ложки. Виграє капітан, котрий швидше нагодує партнера.
II. Конкурс бігунів. Вибирають дистанцію від 20 до 60 м. Можна включати в змагання “човниковий біг 3 х10 м”. Змагання зорганізовують так:
1. Розмічають дистанцію.
2. Складають забіги на дистанцію по 4 особи (окремо хлопчики і дівчатка). Це будуть попередні забіги.
3. Формуюють напівфінальні забіги. Ті, хто в попередніх забігах прибігли першими і другими, повинні стартувати в перших півфінальних забігах, а в наступних — хто прийшов третіми і четвертими.
4. І нарешті третя стадія конкурсу — фінальна. 
У І-му забігові біжать переможці перших півфіналів. Вони й розігрують місця з 1-го по 
4-те; 
у II-му забігові біжать ті, що зайняли 3 і 4 місця. Так само розігрують місця з 9-го по 16-те. 
Можна провести естафету.
На стадіоні, майданчику розмічають 8 етапів і розставляють учасників. Капітан команди знаходиться на фінішній лінії (звідси будуть стартувати) з естафетною паличкою в руці. За сигналом здійснюється старт і паличка передається з рук у руки поетапно. Останній гравець здійснює фініш на фінішній лінії. Виграє команда, в якої найкращий результат. 
III. Конкурси стрибунів.
Змагання можуть проводитись за принципом: хто краще, хто далі стрибне з місця, із розбігу, потрійним стрибком з місця, стрибків у висоту. Змагання можуть бути особисті і командні (наприклад, чия ланка стрибне далі).
Так можуть бути використані й стрибки зі скакалкою: стрибки на двох ногах, зі схрещеними ногами, з розставленими ногами нарізно або одна спереду, друга — ззаду, поперемінне на одній нозі, з ноги на ногу. Стрибки через скакалку парами, трійками. 
IV. Конкурс метальників.
Змагання проводять з метання малих м'ячів (вагою 1-2 кг) стоячи, сидячи, киданням м'ячів у кільце тощо. 
V. Конкурси силачів.
Сюди можна включити підтягування на перекладині у висі, лежачи, у висі (для хлопчиків), віджимання в упорі, лежачи на гімнастичній лаві, перетягування канату, присідання на одній нозі тощо.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Кричалки, заклички, девізи, промовки та назви загонів (для літнього табору)

„Кричалки” – це метод виведення зайвої енергії та негативних емоцій дитини, накопичених у повсякденному житті. Тільки уявіть: ні в школі, ні вдома дитині кричати не можна! Крик, до речі, розвиває легені, знімає нервове напруження. Кожний масовий захід спробуйте розпочинати тим, що „розбудите”, „ розігрієте” дітей, дасте їм викричатися, а заодно і покричати, розвиваючи легені й виплескуючи зайву енергію. 1. Вихователь(В):”Здрастуйте, діти!” Діти (Д):„Здрась!”(привітання повторюється 3 рази) В:” Настрій як?” Д: „Ось так!”( кисть в кулак,великий палець вгору) В: ”Чи насправді так?” Д: „Так!” Усі: „ Ура! Ура! Ура!” ( на цих словах можна підстрибувати) В: „ Щоб усе було в порядку” Д: „Ми виходим на зарядку” В: „ Настрій як?” Д: „Ось так!” ( кисть в кулак,великий палець вгору) В:” Чи усі гадають так?” Д: ”Так, так, так!” В:” Молодці!” Д: ”От так ми!” В:” Розумахи!” Д: ”Так це ми!”(гладячи себе по голові)  В:” Чудово!” Д: ”Фантастично!” В:” Прекрасно!” Д: ”Екзотично!”(потираючи до...

Оздоровлення та відпочинок дітей(на законодавчому рівні)

ЗАКОН УКРАЇНИ Про оздоровлення та відпочинок дітей (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2008, № 45, ст.313) {Із змінами, внесеними згідно із Законами № 1401-VI від 21.05.2009 , ВВР, 2009, № 41, ст.597 № 2289-VI від 01.06.2010 , ВВР, 2010, № 33, ст.471 № 2856-VI від 23.12.2010 , ВВР, 2011, № 29, ст.272 № 5462-VI від 16.10.2012 , ВВР, 2014, № 6-7, ст.80 № 1295-VII від 03.06.2014 , ВВР, 2014, № 29, ст.944 № 77-VIII від 28.12.2014 , ВВР, 2015, № 11, ст.75 № 592-VIII від 14.07.2015 , ВВР, 2015, № 35, ст.342 № 766-VIII від 10.11.2015 , ВВР, 2015, № 52, ст.482 № 922-VIII від 25.12.2015 , ВВР, 2016, № 9, ст.89} {Установити, що у 2016 році норми і положення  абзацу десятого частини першої статті 1 ,  частини першої статті 24 ,  частини першої статті 25  цього Закону застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів та бюджету Фонду соціального страхування ...